Ateş Tahtı - Rick Riordan | Kitap Yorumu

27 Ağustos 2013 Salı




Kitabın Adı : Ateş Tahtı
Orjinal Adı : Throne Of Fire
Serinin Adı : Kane Günceleri
Yazar : Rick Riordan
Yayıncı : Doğan ve Egmont Yayıncılık
Yayın Tarihi : .0101.2011
Sayfa Sayısı : 506
Tür : Çocuk
Goodreads | İdefix | Okuoku.com






Sürekli yorumunu yazıcam diyip yazamadığım bir aydır elimde sürünen kitapla sonunda karşınızdayım ! Bitirmek ne zordu.En azından arada o kadar güzel kitabım varken kendimi bu kitabı bitirmeye zorlamak çok zordu.Cümle biraz karışık oldu kusura bakmayın.Ve bir ayı devirmek üzereyken inat ettim ve bitirdim.Huzurluyum,mutluyum.Çünkü önümde kocaamaan bir kitap kulem var.Kitaba geçeyim ben en iyisi.Birinci kitap yorumumu okumak için tık , bu arada birinci kitabı okumadıysanız buradan ayrılmanızı tavsiye ederim.

"Khufu tüm bunları ağzından çıkan tek bir sese nasıl sığdırmıştı bilmiyorum ama o güne dek aldığım tüm dersleri keşke babun öğretmenlerden alsaydım diye düşünmeden edemedim.Bir haftada hem ortaokuldan hemde liseden mezun olabilirdim." - Sadie
   Şimdi en az şekilde spoiler vermeye çalışıcam umarım başarabilirim.İlk kitapta hatırlarsanız Sadie ve Carter babalarını da kaybetmişlerdi.Çünkü artık babalarının bedeni Osiris'in bedeniydi.Bu bilgiyi göz önüne alarak başlıyor kitabımız.Kardeşlerin ailesi kalmadığı için amcaları Amus'un yanına Brooklyn Hayat Evi'ne taşınıyorlar. -umarım doğru yazmışımdır- Ve dünyanın dört bir yanındaki büyücülere davetiye gönderiyorlar onlara katılmaları için.Tabii sadece 9-16 yaşı arasındaki genç büyücüler geliyor.Şu an spoiler vermiyorum çünkü ilk sayfada anlatılıyor bunlar.
"Doğru karar asla kolay alınan karar değildir,derdi babam sık sık."-Carter
İşler bundan sonra tamamiyle karışıyor.Kitap tamamiyle Ra'yı uykusundan uyandırmakla ilgili.İlk kitaptan daha çok karakter var ikinci kitapta.İyi ki Sadie gibi bir karakter var.Eğer Sadie olmasaydı bu kadar gülmezdim.Çok komikti kesinlikle.Hele en alttaki alıntı.Kahkahalarla güldüğümü hatırlıyorum.

"Akbaba tanrıça da , "Aynen öyle" dedi."Güçlü olanlar yardım almadan hayatta kalabilir.Güçsüzlerinse öldürülmesi ve mideye indirilmesi gerekirYeterince güçlü müsün evladım ? Dürüst ol ?"" - Sadie
Sadie ve Carter artık bedenlerinde tanrıları taşımıyorlar bunu da hatırlatayım.Çok fazla heyecanlı işler yapıyorlar ve okula gitmiyorlar.Kendi öğrencileri var onlara ders veriyorlar.Heyecanlı değil mi ? Şimdi bu kadar övüyorsun neden okuman bu kadar zaman aldı diyiceksiniz.Haklısınız.Sadece akşamları uyumadan önce okuduğum için de olabilir belki de araya çok güzel kitapları soktuğum içindir.
"Walt "Pepsi" dedi."Bunu internette okumuştum.Arapçada 'p' harfi olmadığı için , burada herkes Pepsi'ye Bebsi diyormuş."
"O halde,bizza yerken Bebsi içmek gerek değil mi ?"
"Bardon ama aynı esbriyi ben yabacaktım."" - Sadie
Yine de demek istediğim o ki eğer birinciyi okuduysanız kesinlikle gidip iki ve üçü de alın.Çünkü kitaplar baya birbirlerini ilgilendiriyorlar.Birinci kitabın sonu ve ikinci kitap aynı konuyu işliyor aslında.Sadece ikinci kitabı da okuduğunuzda fark ediyorsunuz.Şu an benim eliimde üçüncü kitapta var.Ve şaşıracaksınız ama üçüncü kitap çook ince.O yüzden bir an önce başlayıp bitirmek istiyorum.Tımam yorumum bu kadardı.Görüşürüz !
 

4 yorum:

  1. Bu adama bayılıyorum ben, her serisi birbirinden heyecanlı oluyor! Olimposlular, Kayıp Kahraman, Kane Günceleri! :D Bir de İskandinav mitolojisi yazıyormuş, belki Thor falan görürüz belli mi olur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kane Güncelerini okuyabildim şu anlık :D Gerçi tüm Rick kitapları var bizde :DAma ne zaman okurum bilemiyorum :( Thor görsek ne kadar güzel olur şu an acayip sevindim :D Bir İskandinav mitolojisi kalmamıştı cidden çok güzel bir haber verdin :D

      Sil
  2. Sonunda Ateş Tahtı'nın yorumunu görebildik!! :D Aslında kitap akıcı ama dediğin gibi akşamları yatarken okunuyor buna bende dahilim. *Zaman Temsilcisi hala duruyor -.-

    3. kitap neden ince yaa?? Şaşırdım gerçekten o.o

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunda aahaahah :D Akşam yatarken okunuyor böyle tam elinden bırakılmıyıcak gibi bir kitap değil açıkçası en azından bana öyle geldi.

      3.kitap serinin son kitabı ondan :(

      Sil

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS