[5.GKK ILE BLOG TURU 5.Gün ] Aslında KİMSE SEVMİYOR SENİN KADAR | KITAP YORUMU + Cast

18 Mart 2014 Salı


Kitabın Adı : Aslında Kimse Sevmiyor Senin Kadar
Kitabın Orjinal Adı : Outside the lines
Kitabın Yazarı : Amy Hatvany
Yayınevi : Neo Kitap
Tür : Dram
Canım kızım,
Beni görmek istemediğini biliyorum. Doğrusu, sana ve annene yaptıklarımdan sonra, ben bile görmek istemiyorum kendimi. Öyle bir noktaya geldiğim için kendimden ne kadar nefret ettiğimi, ne kadar pişman olduğumu anlatmaya sözcükler yetmez. Ama ne yaparsam yapayım, o gece gördüklerini geri alamam kızım. Buradaki doktorlara kalırsa, bir gün beni affetmenin bir yolunu bulabilirmişsin; ama önce benim kendimi affetmem gerekiyormuş. Sana, tutamadığım o kadar çok söz verdim ki, inan, bunları düşündükçe kendimden utanıyorum. Senden sadece, seni sevdiğimi ve yaptıklarımı telafi etmenin bir yolunu her zaman arayacağımı bilmeni istiyorum...

Eden'in küçük kalbi büyük sorularla dolu: Akıl hocası, neşe kaynağı ve en iyi arkadaşım dediği babası onları bırakıp nereye gitti? Gökyüzündeki onca yıldızı tek başına nasıl sayacak? Okulu kırıp bulutları kovalamaya kiminle gidecek? 

Kiminle keşfedecek hayatın lezzetlerini?

Çocukluğu bu sorulara cevap aramakla geçen Eden West, yıllar sonra önüne çıkan bir umut ışığıyla hayatta bir dönüm noktasına geldiğini anlar. Geçmişin karanlık gölgesinden kurtulmak ve bir gün doğru insanla karşılaştığında yanından geçip gitmemek için öncelikle içindeki boşluğun gerçek sahibini bulmak zorundadır.


5.Gezgin turundan herkesee merhabalar ! Nasılsınız bayanlar ve baylar ? Umarım iyisinizdir.Ben şahsen bu yorumu yazarken kendimi pek iyi hissetmiyorum.O yüzden yer yer histeri krizleri geeçirirsem mağdur görünüz "hee hee" deyip geçiniz.

Efenim 5.turumuzda öyle güzeel öyle duygusal bir kitaba ev sahipliği yaptık ki ben bile bir kitapta bu kadar çok duyguyu yaşadığıma şaşırdım.
Gelelim kitabımızın konusuna zaten saat geç olmuş zaten yorumu sınavlar yüzünden geçe bırakmışım bari konusuna geçeyim.
Eden West babasına aşık bir kadındır.Babasına aşıktır aşık olmasına da babasını neredeyse 20 yıldır görememiştir.Babası onları terk ettiğinden beri.Babası ONU terk ettiğinden beri.Ve bir takım talihsiz olaylar sonrasında Eden 20 yıl sonra babasını bulmaya karar verir peki babasını ararken onu neler bekleyecektir ? Aşık mı olacak ? Babasını bulabilecek mi yoksa babası hala yaşıyor olacak mı ? Tüm bu sorular beyninde gezinirken tüm yolları denemeye karar verir ve babasını görmediği 20 yılı telafi etmeye kararlıdır.

Öhüm konusunu birazcık çıtlattığıma göre artık kitaba yorum yapabilirim.Söylemek istediklerimi söyleyip rahatlayabilirim.Bir keree Amy'ciğim o son neydi öyleeeee ? Kitabı bitirdin miii yarım mı bıraktın belli değil.Sonunda şoka uğrayıp kitabı fırlatmadım yo yo öyle bir şey yapmadım bağırarak hayır da demedim ama bu ne ? Böyle bir son hiç sana yaakışıyor mu yavrucuğum ? 
Bir diğer üstünde duracağım hususta baba-kız ilişkilerinin duygusallığı.Bu kitabı okuduktan sonra anladım ki ne olursa olsun babanız,anneniz ne yaparsa yapsın affetmelisiniz.Sizi öldürdüyse başka.Rüyalarına girin kabusları olun neyse ne diyordum ? Evet affetmelisiniz çünkü şu an yaşıyor olabiliriz,şu an evimiz olabilir peki beş dakika sonra ne olacağı belli mi ? Beş dakika sonra babanızın yaşayacağı belli mi ? Çok duygusallaştım özür dilerim ama kitabın yan etkilerinden biri de bu sizi gerçek hayatla yüzleştiriyor ne kadar istemeseniz de en acı gerçeği yüzünüze vuruyor ve bu sayede sizi olabilecek her şeye hazırlıyor.


Çok konuştum her zaman ki gibi son bir kaç şeye değinip cast seçimime geçeceğim sizin için bombaa gibi castlerim var bakmadan geçmeyin.Aklıma takılan son bir şeyde çevirmenimiz oldu.Çevirmenimiz o kadar samimi o kadar içten çevirmiş ki kitabı bazı yerlerde çok garip tepkiler verebildim.Bunun için de ona teşekkür ediyorum ve cast seçimime geliyorum.




Bu bizim meşhuuuur Eden West'imiz.Düşündüm düşündüm kim olur dedim kendimi yıprattım ve en sonunda resimde görmüş olduğunuz bayanı buldum.Kendisi modelmiş tam yazarımızın düşündüğü mavi gözlü Eden olduğunu düşünmekteyim.Gerçi benim gözümde Eden bambaşka bir Eden ama.


Bu da ismi lazım değil Jack Barker.Kendisi benim çok sevdiğim karakterlerden biri.Yazar iyi ki düşünmüş diyebileceğim karakterlerden biri.Tam tasvirleri hatırlayamasam da böyle olduğunu tahmin etmekteyim Jack'in.


Ah Bryce ah.Kaslarınla bronzlaşmış teninle tam Eden'ın zıttısın.Bu da kitapta yer yer gelen Eden'ın kardeşi Bryce.Aslında çok ana karakterleri yapıcaktım ama Bryce ve Georgia'ya yer vermeden edemedim.


Şimdi isyan naraları atabilirsiniz Kiiim Kardashian mııı diyebilirsiniz ama yazarımız Georgia'yı öyle bir tasvir etmiş ki içimden "aha kalçalar ahaa esmerlik-arada kızılda demiş gerçi saymıyorum o kısmı- kesiin Kim bu Kiiim " dedim o yüzden karşınızda Kalça Georgia.


Ve kitabımızın Eden'dan sonraki baş karakteri.David yoksa Bay West mi demeliyim ? Bunda da çok kararsız kalmış olduğumu tahmin edersiniz ama Jhonny'ciğim şekilden şekle girdiği için birazcık daha yaşlandırabilirler diyorum.Yaşlandırsalar şu resimdeki halini taaam David.Taam.


Soon olarak da   Eden'in  annesi.Genelde annelere saygı duyarım.Hatta naparlarsa yapsınlar hiç bir şey demeden susarım ama bu kadına ayrı bir garez duyuyorum.Pis Lydia pis karı.Yine bir aslında diyorum yazarımız sarışın uzun saçlı falan demiş ama bu role en iyi Demi Moore gider arkadaşlar siz sarışınlığı falan umursamayın.


Neo yayınlarına katkılarından dolayı teşekkürler.Sıradaki yazıda görüşmek üzere ! 

4 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Çooook yakışıklı *-* Şimdi inkar edemeyeceğim cidden harika bir insanmış öhüm.Jack solda sıfır kalır :D

      Sil
  2. David nasil da uymuş... Ben Kurt Cobain'i de düşündüm ama bu tam :D Jack ile bryce ne olmus oyle cok... ehem ...tatlilarrr :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ama Kurt Cobain'de çok uyumlu olurmuş hatta o da cuk oturururmuş ama sarışın o :D bu sarışın olsaydıı :(

      Sil

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS