Gölge ve Kemik - Leigh Bardugo | Kitap Yorumu

24 Mayıs 2014 Cumartesi

 Adı : Gölge ve Kemik
Orjinal Adı : Shadow and Bone
Yazarın Adı : Leigh Bardugo
Yayınevi : Martı
Tür: Paranormal 
Onu yalnızca geçmişi... geleceği ise bir tek o kurtarabilir...

"Bekle!" diye sesimi yükselttim ama o çoktan arkasını dönmüştü. Kolunu tuttum, bizi izleyenlerden gelen şaşkınlık dolu seslere aldırış etmedim. "Bir yanlışlık olmalı. Ben... düşündüğünüz gibi..." Yavaşça bana dönüp kolunu tutan elime ters ters bakınca sustum. Elimi çektim ama öyle hemen geri adım atmayacaktım. "Ben düşündüğünüz kişi değilim," diye fısıldadım çaresizce.

Karanlıklar Efendisi biraz daha yakınıma geldi, sadece benim duyabileceğim bir sesle, "Kim olduğunu bildiğini hiç sanmıyorum!" dedi.


"Zengin fantastik öğelerle oluşturulmuş bir dünya, büyüleyici kurgu ve sizi kendine bağlayan duygusal bir kanca gibi... Sayfaları çevirirken kendinizden geçecek, final sahnesinde tüm tahminleriniz yanlış çıkacak ve doruk noktasında alnınızdan vurulmuşa döneceksiniz!"
Horn Book Magazine

Herkese merhabalar ! 
  Uzun zaman sonra yaklaşık iki hafta önce okuduğum bir kitabın yorumuyla karşınızdayım.Aslında bu yorumu daha önce yazmak isterdim ama malesef ki üşengeçliğim öne çıktı ve yorum bu zamana kaldı.Ki bu zamana kadar da aklımda pek bir şey kalmadı kitapla ilgili.Şaka şaka hala ilk günkü kadar taze aklımdakiler.

  Çok uzatmadan yorumuma geçeyim.Öncelikle Leigh Bardugo'nun Grisha serisinin ilk kitabı Gölge ve Kemik,ayrıca yazarımızın basılmış ilk kitabı olma özelliğini de taşıyor.Buna göre değerlendirmek lazım.Hayal dünyası oldukça gelişmiş aa durun kitaptan bahsetmedim öhüm konusunu azıcık çıtlatayım size.

  Kitabımız bir cast yapısına sahip.Bu cast yapısına göre toplum üçe ayrılmış durumda.Bunlar Corporalkiler,Etherealkiler ve Materialkiler.Çok karışık geliyor değil mi ? Bence de.Ki ben ilk 50 sayfayı  bu cast sistemini çözmekle çalıştım.Size açıklayayım ki anlayıp da başlayın ya da kitabın başındaki haritaya ve de cast sistemine iyice çalışıp kitabı öyle okumaya başlayın.Corporalkiler'in kimler olduğuklarına gelicek olursak Corporalkiler şifacılar ve cellatlardan oluşmakta.Şifacılar özel ilaçları ve güçleriyle insanları iyileştirme yeteneğine sahipler.Çok havalı değil mi ? Bende o yetenek olsaydı fiyuv.Cellatlar ise Karanlık Efendi'nin yanında olan insanlardan oluşmakta.Ona sadık olan ve onun heeeer işini yapabilecek kişiler.Etherealkiler rüzgar,metal ve dalgaların hakimiyetine sahip kişiler.Vallahi bu yeteneklerden biri bende olsaydı herkese hava atardım.Materialkiler ise sıradan insanlar.Diğer gruplara göre.Hah bir de GRİSHA dedikleri bir grup daha var.Grishalar özel insanlar.Çook çok özel insanlar.Karanlık Efendisi gibi.

  Cast sistemi anlaşıldıysa bundan sonrası sizin için çoook eğlenceli geçecektir.Çünkü bundan sonra her şey puzzle gibi birleşiyor.

  Kitabın ana karakteri Alina ismi çok güzel ve değişik bence.AMAAA Alina karakterini sevdiğim hiç söylenemez.Hatta ve hatta gayet gıcık olduğumu söyleyebilirim.Bir ara sırf Alina için kitabı kapatıp bırakıcaktım.Fakat Alina'nın da çok sevdiği benim de çok sevdiğim Malyen için kitaba devam etme kararı aldım.

  Kitabı çok sevdiğim söylenemez.Benim için 4 ya da 5 puan verdiğim kitaplar kesinlikle herkes tarafından okunulmalı.Malesef ki bu kitaptaki cast sistemi benim sinirimi bozdu.Ya da ilk kitabın başındayken herkes tarafından olumlu yorumlar almam benim beklentimi de yükseltti.Sonunda kitabı bitirdiğimde ise 3 puan verdim -grdeki puanımı hatırlamıyorum ama öyle bir şey olması lazım-.

  Seriye başladığım için ikinci kitabını da alıcam.Almazsam olmaz.Ama hazır siz başlamamışken çook merak ediyorsanız başlayın diyorum ve bu kadar uzun yorumu burada sonlandırıyorum.Buraya kadar sıkılmadan yorumu okuyan herkese tişikkirler ^-^

3 yorum:

  1. Karanlıklar Efendisi benim o zaman... Bak sonradan istersen vermem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ipek siyah kaftanıyla ve siimsiyah içiyle Karanlıklar Efendisini sana teslim ediyorum Ececim sııırf seni çok sevdiğimden o da :D :P Yoksa Malyen'i istediğimden değil yani...

      Sil
  2. Güzel yorum: )) Seriye başlamak istiyorum, bugün d&r'da serinin ikinci kitabını gördüm.Ayy o nasıl bir kapaktır ya:))))

    YanıtlaSil

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS