Bir Başka Mavi - Amy Harmon | Kitap Yorumu

4 Haziran 2018 Pazartesi

27071231
Kitabın Adı: Bir başka mavi 
Orjinal Adı: A different Blue
Yazarın Adı: Amy Harmon 
Yayınevi: Yabancı Yayınları

TERSYÜZ’ün yazarından, hiç kimsenin "birisi" olmasının... alışılmadık bir dostluğun, umudun iyileşmeye ve kefaretin aşka dönüşmesinin hikâyesi.
Blue Echohawk kim olduğunu bilmiyordu. Gerçek adından ya da doğum gününden bihaberdi. İki yaşında terk edilmiş, bir başıboş tarafından büyütülmüş ve on yaşına kadar okul yüzü dahi görmemişti. On dokuz yaşına geldiğinde, yaşıtları üniversiteye ya da yeni hayatlarına doğru giderken, Blue hâlâ lise son sınıftaydı. Annesiz, babasız, inançsız ve geleceksiz Blue Echohawk aynı zamanda zorlu bir öğrenciydi. Sertti ve kendi bildiğini okuyordu. Ayrıca son derece çekiciydi. Yani, genç bir İngiliz olan ve sorun çıkaranları kanatları altına almaya meyilli ve Blue'yu çözmeye kararlı tarih öğretmeninin tam tersiydi.
Âşık olmak, kim olduğunuzu bilmediğinizde zor olabilir. Kim olduğunu ve sizinle neden birlikte olmaması gerektiğini tam olarak bilen birine âşık olmak ise imkânsızdır.

MERHABALAR!

Uzun zamandır blogda bir şey paylaşamıyorum.Zaten aktif olmadığımı siz de fark etmişsinizdir,umarım.Ama sizinle yazı paylaşmadığım süre boyunca hem bol bol kitap okumaya özen gösterdim hem de film,dizi izlemeye.Tabii bunlar dışında insan kendi kişisel hayatını da yoluna sokmaya,ilerletmeye çalışıyor.Çok şükür diyeyim ki her şey yolunda gidiyor.

Yine de bu günkü konumuz benim taaa mart ayında okuduğum,bitirdiğim üzerinden aylar geçmesine rağmen sizinle paylaşamadığım; Bir Başka Mavi kitabının yorumu.

Bir Başka Mavi giriş bölümüyle kafanızı karıştıran bir kitap.Çünkü giriş bölümünde Blue Echohawk'ın geçmişinden bir bölümü size habersizce sunuyor ve siz onu yarım yamalak düşüncelerle azıcık anlayabiliyorsunuz,en azından bana olan bu şekildeydi.Giriş bölümünden sonra gelen bölümlerde tabii ki taşlar yerlerine oturuyor ama tüm olaylar çözülene kadar biraz kafanızı karıştırıyor Amy Harmon.

Bir başka mavi  klasik New Adult tarzı sayılabilecek bir kitap.Yine de kitabın içinde biraz kişilik analizleri olduğunu da belirtmem gerek.
Kitap Blue Echohawk adında bir lise öğrencisinin normal,aynı zamanda da sıradışı hayatının öyküsüyle başlıyor.İlerledikçe ise sizi saran bir aşk hikayesine dönüşüyor.Fakat size ellerinizi birleştirip,iç çekiceğiniz tarzdan bir aşk hikayesi sunmuyor Amy Harmon.Daha çok sinirden bir sonraki sayfayı nasıl çevirdiğinizi anlayamadığınız bir aşk hikayesi sunuyor.Yine de olumlu tarafından bakarsak kişisel çözümlemeler barındıran Bir Başka Mavi tam bir aşk hikayesi sunuyor size.

O kadar şeyden bahsetmişim de Blue'nun o asi ruhundan ve benim "sevdiğim kadın karakterler" arasına girmesinden bahsetmemişim.Kitap boyunca Blue'nun gücüne,yeteneğine ve de gerçekten korkusuz olmasına hayran kaldım.Çünkü yanında kimse olmamasına ve de neredeyse beş parasız,meteliksiz olmasına rağmen hayallerini bırakmadan hatta onlara daha da sıkı tutunarak aşkı kovaladı kitap boyunca.Hangimiz böyle kitap karakterlerine özenmeyiz ki zaten? 

Ama bu kadar olumlu düşünceme rağmen kitap karakterleri arasındaki çoğu tartışmayı,diyalogu saçma bulduğum zamanlar oldu.Hatta bu zamanlar oldukça sık karşıma çıktı ve rahatsız oldum.Yine de tam bir NA bağımlısı olduğumda gözlerimi kapatıp dört yüz küsür sayfalık bu kitabın tadını çıkarmaya çalıştım.

Uzun zamandır sizinle kitap yorumu paylaşmayınca böyle oluyor,insan paslanıyor,kelimeler birbirlerine karışıyor ve en sonunda ortaya düşünülmemiş gibi görünen cümleler çıkıyor.O yüzden sizden af diliyorum sevgili okuyucularım.
Ve bu kitabı okumuş,benimle bir çift dedikodu yapmak isteyenleri de yorumlara bekliyorum.

BİR SONRAKİ YAZIDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!

  Sevgiler,
Ecrin
Beni buralarda da bulabilirsiniz;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS